Ny kampagne sætter fokus på ensomhed

23. april 2021
Flere end 380.000 danskere føler sig ensomme. Og nedlukningen under coronakrisen har ikke gjort problemet mindre. En ny kampagne sætter fokus på vigtigheden af at bryde tabuet omkring ensomhed.

En ny kampagne fra Ældre Sagen, Ungdommens Røde Kors, Mary Fonden og Røde Kors vil derfor nu sætte fokus på at bryde med tabuet omkring ensomhed. Kampagnen består bl.a. af en række film og hjemmesiden flersomhed.dk, hvor man kan finde fakta om ensomhed, gode råd til når man møder ensomhed, links til organisationer der kan hjælpe og links til dem, der gerne vil hjælpe. Ensomhed kan ramme os alle – unge som gamle, og også ofte hos dem, man mindst regner med. Ensomhed er en ubehagelig subjektiv følelse. Den opstår, når vores behov for sociale relationer ikke bliver opfyldt og kan give en oplevelse at være udenfor og en følelse af utryghed. Ensomhed er noget, vi kan bekæmpe. Det er de små ting. Et facetime-opkald til farfar, et venligt smil i bussen, en middagsinvitation til naboen, en snak på bænken. Det handler om række ud til hinanden for alles tryghed. 

Læs mere på flersomhed.dk

Del indhold

Sociale Bannere Indholdsside

Sociale Bannere Indholdsside2 (1)

Sociale Bannere Indholdsside3

Sociale Bannere Indholdsside3 (1)